Ostatní

Prozkoumejte rozmanitou nabídku skladových prostor k pronájmu, které splňují všechny potřeby vašeho podnikání.

Prozkoumejte rozmanitou nabídku skladových prostor k pronájmu, které splňují všechny potřeby vašeho podnikání.

Dobré  plánování skladu  je nezbytným předpokladem ekonomického úspěchu skladu. Vzhledem k tomu, že je ovlivněn různými faktory a omezeními, je velmi složitý a musí být přizpůsoben individuálním potřebám skladu. Víte ale, že to všechno nemusíte mít na svých bedrech?

Obecně by měla oblast skladování pokrývat šest oblastí skladu: příjem, kontrolu kvality, úpravu nakládacích jednotek, skladování, sestavování objednávek a expedici samotnou. Pro zjednodušení je můžeme pojmenovat: PříjemSkladování a Odesílání.

Postavit si a zařídit funkční sklad, není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Mnoho firem proto řeší problém skladování jednoduše tak, že si zřídí pronájem skladových prostor, a to i s logistickými službami, které za ně řeší právě expedici zboží, popřípadě jeho kompletaci.

A co by správný sklad měl obsahovat – a v případě výše uvedených profesionálních řešení i obsahuje?

Oblast pro příjem zboží

V této oblasti probíhá příjem zboží a kontrola jakosti a pokud to vlastnosti produktu nebo zboží vyžadují, upravují se i ložné jednotky .

Přijímací plocha by měla být umístěna vedle vykládacích doků a měla by mít vhodné rozměry, aby zvládla veškeré zboží, které může dorazit do skladu během běžného pracovního dne. Pokud je to možné, má smysl zřídit další prostor s dostatečným místem, ve kterém lze zpracovávat případné neplánované příjemky zboží.

Pokud je třeba upravit příchozí nakládací jednotky, měla by být oblast rozšířena a měly by být k dispozici zdroje nezbytné pro tento úkol. Konkrétně to znamená: potřebný personál, vhodné pracovní stoly a nástroje. Při plánování skladování by měla být část skladovací plochy vyhrazena pro prázdné kontejnery a měl by existovat systém likvidace původních kontejnerů, palet či krabic.

Skladovací prostor

Plánování skladové plochy závisí na tom, zda se mají v zařízení sestavovat objednávky. Podle typu produktů, jejich množství a odpovídajících obratů je určeno umístění produktů ve skladu. V tomto případě je třeba zvážit tři faktory:

  1. Spotřeba zboží s nízkou obrátkovostí je obvykle nižší, vyžaduje tedy pouze malý skladovací objem.
  2. Položky se střední obrátkovostí jsou objednávány pravidelně a v mírném množství (tedy ve středních počtech). Z tohoto důvodu musí opouštět sklad střední rychlostí (ani příliš rychle, ani příliš pomalu) a musí být snadno přístupné.
  3. Výrobky s vysokou obrátkovostí jsou objednávány velmi často a v nadměrném množství (proto střední až velké zakázky, ale velmi časté). U výrobků s vysokou obrátkou je mimořádně důležité zajistit vysokou dostupnost a vysokou rychlost odebírání.

Výběr vhodných provozních zařízení při plánování skladu není založen pouze na požadovaném prostoru mezi regály, ale především na poměru mezi požadovaným a disponibilním skladovým objemem.

Oblast expedice

Při plánování skladu je třeba počítat s tím, že v této oblasti jsou jak plochy pro montáž zakázek (bez ohledu na to, zda se tak děje na podlaze nebo na polici), tak samotné expediční plochy.

Zde se sestavují a případně balí objednávky ze skladů v řetězci. K tomu musí být k dispozici vhodné prostředky.

Organizační schéma by v každém případě mělo stanovit, že pracovníci odpovědní za sestavování objednávek jsou podřízeni expedičnímu oddělení, protože toto oddělení reguluje činnost těchto pracovníků v závislosti na externí poptávce.

Jak vidíte, provozování opravdu funkčního skladu, jeho vybavení a rozvržení zboží není vůbec jednoduchá disciplína. I proto je pronájem skladových prostor velmi využívanou službou.